| 1. |
Spis treści
|
|
| 2. |
Imagologia: o zastosowaniu etniczności do nadawania światu sensu.
|
|
| 3. |
Dziewczyna z szafy, chłopak na dachu – niepełnosprawność psychospołeczna w poetyce realizmu magicznego.
|
|
| 4. |
Barbarzyńcy i koczownicy. Marzenia i fobie.
|
|
| 5. |
Martin Heidegger i fenomenologiczno-hermeneutyczne pojęcie dyskursu.
|
|
| 6. |
(Nie)pamięć wielokulturowości w literaturze o przesiedleniach na ziemie zachodnie.
|
|
| 7. |
Granice przyrody. Natura pogranicza polsko-niemieckiego w perspektywie imagologicznej.
|
|
| 8. |
Sarmatyzm – projekt niedokończony?
|
|
| 9. |
Paranoja i sadyzm instytucji. O „Biesiadzie u hrabiny Kotłubaj” Witolda Gombrowicza.
|
|
| 10. |
W poszukiwaniu cierpienia zwierząt. O polskiej i rosyjskiej najnowszej poezji kobiet.
|
|
| 11. |
Oczywistość wykluczenia? Obrazy Romów w czeskiej literaturze najnowszej.
|
|
| 12. |
Stereotypy ideowe w obrazowaniu Słowacji w czeskiej poezji lat 1860–1939.
|
|
| 13. |
The Image of India in 19th-century Slovak Literature
|
|
| 14. |
Kult-Dichter vs. Kult des Dichters: Das Porträt Taras Schewtschenkos in „Die Verhinderte Rede von Kiew” von Friedrich Dürrenmatt
|
|
| 15. |
Etnoobrazy i stereotypy narodowe w powieści fantasy Niki Rakitinej Gonitwa i powieści sensacyjnej Andrzeja Kurkowa Dobry anioł śmierci.
|
|
| 16. |
osyjskie, żydowskie czy ludzkie? Żydowska myśl mistyczna w poezji Bułata Szałwowicza Okudżawy.
|
|
| 17. |
Albo bokser, albo bandyta: etyczny obraz walczącego ciała w literaturze obozowej.
|
|
| 18. |
Resztki liter. Trzy paradygmaty lekturowe w gettach.
|
|
| 19. |
Nasza – wasza zagłada. Mizrachim wobec izraelskiej pamięci o Szoa i polskich przestrzeni naznaczonych.
|
|
| 20. |
Gothic Fielding? Philip James de Loutherbourg’s Tom Jones
|
|
| 21. |
Co rodzice uczniów myślą o segregacji dzieci w szkołach?
|
|
| 22. |
Polemiki
|
|
| 23. |
Recenzje
|
|
| 24. |
Omówienia
|
|
| 25. |
Autorzy
|
|