1. |
Wstęp
|
|
2. |
Empire, Literature and “Archeology of Ignorance”: (Re-)reading Ewa Thompson’s "Imperial Knowledge" During the War
|
|
3. |
Przywyknąć do konformizmu. O postawach czeskich uczonych wobec reżimu totalitarnego (w reprezentacjach literackich)
|
|
4. |
Sokrates, czyli człowiek wolny w komunistycznej Czechosłowacji
|
|
5. |
Erotyka u Jana Křesadly – wolność nieokiełznana
|
|
6. |
Hedonista w gułagu węgierskim. Proza wspomnieniowa Györgya Faludyego
|
|
7. |
Postkomunistyczna samoświadomość jako źródło wolności w teatrze polskim po 1989 roku
|
|
8. |
Morawskość jako jeden z wątków redefiniujących literaturę czeską po zmianach ustrojowych z 1989 roku
|
|
9. |
„Nie będziemy lustrem zła”. Niezależna scena muzyczna Bydgoszczy w latach 1982–1989
|
|
10. |
Koncept wolności we współczesnej poezji białoruskiej: na podstawie projektu Radio Svaboda „Верш на свабоду" („Wiersz dla Svabody")
|
|
11. |
Polska, Sybir i Syberia. Przypadek Igora Newerlego. O „Wzgórzu Błękitnego Snu"
|
|
12. |
Wolność podszyta traumą w autofikcjach Leopolda Buczkowskiego
|
|
13. |
Między włoską restauracją a polską fabryką. „Oksana" Włodzimierza Odojewskiego jako prefiguracja polsko-ukraińskich dyskusji po 2014 roku
|
|
14. |
Kreolskość Bronisławy Wajs i komparatystyka literacka w Polsce
|
|
15. |
Penelopy epoki modernizmu: aspekty wolności mężczyzny i kobiety w powieści Iwana Franki „Dla ogniska domowego" i Milana Begovicia „Giga Barićeva"
|
|
16. |
Wolność czy destrukcja? „Atómy Boha" Gejzy Vámoša w kontekście dyskursu maladycznego
|
|
17. |
Bacon i anioły
|
|