Comparis

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Bieżący numer „Porównań” „Alicja w Krainie Koszmarów” - gry American McGee’s Alice i Alice Madness Returns jako mroczne interpretacje utworów Lewisa Carolla

„Alicja w Krainie Koszmarów” - gry American McGee’s Alice i Alice Madness Returns jako mroczne interpretacje utworów Lewisa Carolla

W niniejszym artykule autor przeprowadza analizę dwóch gier autorstwa Americana J. McGee, stanowiących interesujące przykłady adaptacji zapożyczających zrealizowanych w ramach interaktywnego cyfrowego medium. W tekście rozpatrywane są kwestie funkcjonowania przekładu intersemiotycznego w niestabilnym tekście narracyjnym, strategii autorstwa, obecnej poprzez oryginalną interpretację materiału źródłowego przez projektanta gier, oraz to, w jaki sposób zaczerpnięte z oryginału motywy, postaci, wydarzenia i miejsca znajdują zastosowanie w nawigowalnym środowisku wirtualnym. Autor wskazuje także na wielość możliwych odczytań treści zawartej w omawianych tytułach, zwracając jednocześnie uwagę na dojrzałość medium gier wideo oraz ich adaptacyjny potencjał.

Attachments:
FileOpisFile size
Download this file (13 - Marcin M. Chojnacki.pdf)13 - Marcin M. Chojnacki.pdf 218 Kb
 

PolskiEnglish