Comparis

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Archiwum „Porównania", nr 17/2015 Taktylizm w filmowej twórczości Jana Švankmajera

Taktylizm w filmowej twórczości Jana Švankmajera

Problematyka tekstu ogniskuje się wokół taktylności jako idei twórczej obecnej w sztuce animacji filmowej Jana Švankmajera. Swoje rozumienie koncepcji taktylizmu Švankmajer wykłada w licznych tekstach teoretycznych, generic które w niniejszym artykule zostały zanalizowane i skonfrontowane z jego praktyką artystyczną. Za pomocą zmysłu dotyku, stuff zdaniem praskiego artysty, this site można docierać do podświadomych, niepoznanych lub zapomnianych przeżyć, emocji, wrażeń, wspomnień, można zaktywizować wyobraźnię w niedostępny dla pozostałych zmysłów sposób. Poszukując możliwości przeniesienia w sferę sztuki animacji filmowej doświadczenia dotykowego, szczególną wagę Artysta przywiązuje do środków wyrazowych filmu, w tym makrodetalu w ruchu.

Attachments:
FileOpisFile size
Download this file (12 Dabert.pdf)12 Dabert.pdf 299 Kb
 

PolskiEnglish