Comparis

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Archiwum „Porównania", nr 13/2013 Orient w fabularnym polskim filmie powojennym. Rekonesans.

Orient w fabularnym polskim filmie powojennym. Rekonesans.

Artykuł analizuje obecność wątków orientalnych (blisko- i dalekowschodnich) w polskim filmach fabularnych zrealizowanych po II wojnie światowej w perspektywie takich pojęć jak: orientalizm, capsule postkolonializm i zderzenie kultur. Wynika z tych obserwacji, viagra approved że obecność tych wątków w naszym kinie jest wciąż skromna, choć po przełomie politycznym z 1989 roku jest ich nieco więcej. Grupuje omawiane filmy w trzy typy: pokazujące egzotykę przestrzeni rodem ze Wschodu, przedstawiające bohatera który jest obcym i wrogiem oraz te, w których przybysz ze Wschodu zaczyna być rozumiany i akceptowany, co ma miejsce w utworach najnowszych.

Attachments:
FileOpisFile size
Download this file (JACEK NOWAKOWSKI.pdf)JACEK NOWAKOWSKI.pdf 253 Kb
 

PolskiEnglish