Comparis

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Archiwum „Porównania”, nr 7/2010 Czy warto pisać dzieje kina Europy Środkowo-Wschodniej?

Czy warto pisać dzieje kina Europy Środkowo-Wschodniej?

Email Drukuj PDF

Autorka poszukuje w tym artykule argumentów, patient uzasadniających sensowność pisania dziejów kinematografii ograniczonych do regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Do tej pory nie podjęto się takiej próby. Najczęściej powstają syntezy kina światowego, web które jedynie w ograniczonym stopniu uwzględniają sztukę filmową Europy Środkowo-Wschodniej, this site z kolei monografie poświęcone kinematografiom narodowym rezygnują z uwzględniania kontekstów zewnętrznych. Na dzieje zróżnicowanych kinematografii regionu można spojrzeć na trzy sposoby: respektując narodowe odrębności, postrzegając kino Europy Środkowo-Wschodniej jako składową kina europejskiego, wreszcie jako zjawisko lokalne z własną, wewnętrzną swoistością.


ISSN: 1733-165X

Attachments:
FileOpisFile size
Download this file (Dabert.pdf)Dabert.pdf 560 Kb
 

PolskiEnglish